konffaläger:)

hejhej!

jag tänkte skriva lite kort om konfirmationslägret som jag var på förra veckan. den var fyra dagar i undersvik- stiftsgården.

söndagen: bussen gick - nu minns jag inte riktigt men jag tror att det var klockan två. resan tog några/någon timme. när vi kom fram var det samling och vi fick sedan våra rum. vi fick egen dusch och toalett. vad jag hade hoppats på men jag trodde inte att vi skulle få det. jag ansåg det som ändå en ganska bra "lyx" men insåg sedan att anndra hade det något större och bättre- men var ändå nöjd. jag delade rum med anna och lärde känna henne bättre. det gick nog ganska bra:). vi sammlades och lärde känna en massa. kyrkan varje kväll klockan tio. kyrkan låg granne med gården så det vra nog också bra tor jag. sov vid elva-tiden.

måndagen: klockan åtta var det frukost och sedan klockan nio skulle vi alla vara och ha typ en liten gudstjänst. sedan gick en buss till skidbacken eller till någon lokal som vi dansade med kaskito-igen. har dansat med han förr. inget jag gillar/gillade. det var också så jäkla kvaft där inne också. sedan bowlade vi. mycket, mycket roligare iallafall. vi var fem och jag kom tvåa:D iallafall över christoffer. haha:P. ante kom etta och anna blev fyra tror jag. ante och jag trode att vi skulle vara sämst och anna och christoffer trode/viste- inte vet jag -att de skulle typ vinna men tvärtom! tvärtom!:D             sedan vid fem så åt vi mat och halv nio sammling för lekar och sådant. tio gick vi alla till kyrkan och elva-sova.

tisdagen: åt frukost, sammling och utomhus-aktiviteter. det var välldigt kallt. det blåste mycket. det gick inte så bra det var mest ganska pinsamt faktiskt. hahahahahaha! på kvällen var det mera lekar- inomhus. osv osv.

onsdagen: magsjuka på lägret. inte jag men det var typ fem stycken anndra som hade det. hemskt! packade och sedan åkte vi till järvsö zoo och kolla på lite olika djur. lite kallt bara men det var väll okej:). fikade och grillade korv i någon stuga- värmestuga där. sedan åkte vi tillbaka till lägret. det blev annordnatt till en "sjukbuss" och en "friskbuss" och jag vet att jag bara skulle bara åka i "friskbussen". alla fick inte plats så vissa som var friska fick nog faktiskt åka i "sjukbussen". tragiskt! :(              sedan resa hem och jag klarade mig hem frisk.

i helgen så har karro sovit över. i lördags så var vi på vennisage ( hur det nu stavas:/ ) - karolinas mamma pia hade den:). fina målningar tycker jag:). men jag har redan tjuvkikat lite i förväg hemma hos dem:P :O. sedan så hörde jag att någon kännd gävle-kultur-tidnings-snubbe hade kommit och velat köpa en tavla av pia. "tulpaner" hette den:). haha! mh:).

Kram/RebeckaePettersson:)<3

Kommentarer
Postat av: Bella

Hej!!!

Jaså, det är så ett konformationläger går till?? Jag har alltid undrat, men mamma har berättat men jag tror inte att det stämmer idag ;).

Kolla min blogg också :D

2010-03-10 @ 09:44:06
URL: http://bellatio.blogg.se/
Postat av: ReP

japp så går det till:D. eller ja magsjukan var ju inte beställd precis:P



och ja, självklart att jag checkar in på din blogg. haha det lät som om jag ska checka in på hotell eller nått liknande:P :O men jag ska kolla och vara så duktig att kommentera:)



kramizzz!<33333333333

2010-03-14 @ 18:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0